Indlæser
Bestyrelsesnetværk 3
Dato og tid
Tirsdag d. 12. november 2024 kl. 07:30 til 10:00
Tilmeldingsfrist
Mandag d. 11. november 2024 kl. 08:00
Sted
følger følger
Bestyrelsesnetværk 3
Arrangementsbeskrivelse
Bestyrelsesarbejdet i transformation – vær på forkant med nye tendenser og opdag værdien af en bestyrelse
I en konstant skiftende forretningsverden står virksomheder over for komplekse udfordringer, og det har skabt øget fokus på vigtigheden af en bestyrelse. En velstruktureret bestyrelse kan være nøglen til at navigere gennem usikkerhed og skabe en bæredygtig fremtidsvej.
Bestyrelsesarbejdet har de seneste år gennemgået en markant transformation. Én af hovedårsagerne til denne udvikling ses tydeligt i ændringerne i Selskabslovens §112, som har skabt et væsentligt paradigmeskifte fra de såkaldte “tantebestyrelser” til mere professionelle bestyrelser bestående af flere eksterne rådgivere. Mange SMV-virksomheder overvejer derfor at etablere et advisory board/bestyrelse eller at professionalisere det eksisterende advisory board/bestyrelse.
Samtidig befinder vi os i volatile tider, der udfordrer virksomheders forretningspraksis på helt andre niveauer end før set. COVID-19 pandemien taler for sig selv. Nu kigger vi ind i en tid med flere og større geopolitiske og samfundsmæssige kriser. Krisestyring er blevet en central disciplin i bestyrelseslokalet og i virksomheders daglige drift, og behovet for overvågning og en stærk og robust risikostyring i bestyrelsen er vigtigere end nogensinde før.
Bestyrelsens sammensætning og kvalifikationer er derfor afgørende i disse tider. Der er brug for mangfoldige bestyrelser, der har evnerne og kompetencerne til at lede agilt og føre
vores virksomheder gennem krisetider, hvor usikkerheden er stor. For det er netop i krisetider, at bestyrelserne for alvor skal træde i karakter og vise deres værd. De påtager sig nemlig et væsentligt ansvar for både at udvikle og lede vores virksomheder helskindet gennem foranderlige tider.
DET PRAKTISKE
Formål:
Netværket er et eksklusivt samarbejde mellem Jette Ditlev og BusinessVejle, hvor målet er at klæde netværkets medlemmer på med viden og konkrete værktøjer til det professionelle og værdiskabende bestyrelsesarbejde.
Målgruppe:
Netværket henvender sig til bestyrelsesinteresserede samt nuværende og kommende bestyrelsesmedlemmer i Vejleområdet. Der optages 20 medlemmer.
Mødetid og lokation:
Netværket mødes én gang i kvartalet fra kl. 07.30-09.30 på udvalgte virksomheder i Vejleområdet. Hvert møde starter med morgenmad og netværk efterfulgt af oplæg og gruppearbejde ud fra mødets tema.
12. november - en dato mere følger efter
For deltagelse på ét netværksmøde: 995 kr. + moms
(inklusiv et eksemplar af bogen “De 7 trin - en manual til bestyrelsesarbejde i praksis” til en værdi af 300 kr.)
Tilmelding:
Tilmeldingen foregår via NemTilmed.
Deltagerliste
Deltagerlisten indeholder kun navne på de deltagere, der har givet samtykke til at blive vist på denne side. Der kan derfor være flere deltagere tilmeldt, end der fremgår af listen.
Samlet antal tilmeldte: 0
Kontaktinformation til arrangør
BusinessVejle
Tlf: +45 24971810
info@businessvejle.dk
Kontaktinformation til arrangør
BusinessVejle
Tlf: +45 24971810
info@businessvejle.dk